
Сучасні технології збереження здоров’я учнів у діяльності психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій : [Посіб.] /
авт. кол.: А. Г Обухівська., Т. В. Жук, О. А. Зеленько та ін. ; за ред. А. Г.
Обухівської. – К. : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2016. – 218
с.
У методичному посібнику висвітлюються питання збереження
здоров’я дітей у процесі навчання і виховання. Аналізується зміст поняття
«здоров’язберігальні технології» та шляхи їх запровадження у сучасному
педагогічному процесі, критерії та показники оцінки психічного здоров’я
особистості. Зокрема, розглядаються актуальні питання порушень психічного та
психологічного здоров’я дітей, їх попередження та корекція у процесі взаємодії
психологічної служби системи освіти та психолого-медико-педагогічних
консультацій. Посібник адресовано практичним психологам системи освіти,
працівникам психолого-медико-педагогічних консультацій, педагогам, студентам
відповідної спеціалізації.

Практичний посібник «Психологічна служба системи освіти:
досвід формування репродуктивного здоров’я молоді» підготовлений на виконання
НДР «Науково-методичні засади збереження здоров’я учнів у діяльності
психологічної служби і психолого0медико-педагогічних консультацій системи
освіти».
Наукова і практична актуальність тематики, що висвітлюється
в тексті посібника, пов’язана з розробкою та практичною апробацією інноваційних
моделей захисту і збереження репродуктивного здоров’я учнівської і студентської
молоді в навчальних закладах України.
Для педагогічних працівників, викладачів, практичних
психологів, соціальних педагогів загальноосвітніх, професійно-технічних та
вищих навчальних закладів, студентів із зазначених спеціальностей.

Т. Капінус. Використання здоров’язберігаючих технологій в практиці роботи школи. З досвіду роботи шкільного методичного об’єднання класних керівників Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів Кіровоградської обл. – Новий Стародуб: Видавництво науково-методичної ради Новостародубської ЗШ І-ІІІступенів, 2015. – 18 с.
У збірці представлений досвід
роботи шкільного методичного
об'єднання класних керівників з питання використання здоров’язберігаючих
технологій впрактиці роботи школи. Досвід
спрямований на покращення методичної роботи з учителями, вдосконалення навчально-виховного процесу. Підібраний матеріал спрямований на формування здорового
способу життя, бо підліткам необхідні не тільки знання, але й життєві навички,
які допоможуть зробити правильний вибір, досягти мети, скорегувати поведінку,
зберегти здоров’я і покращити якість життя.
Методичні матеріали
розраховані на практичне використання в роботі методичного активу загальноосвітніх шкіл.

Поняття “здоров’язберігаючі технології” та їх класифікації І.В.
Волкова, завідувач науково-методичної лабораторії з проблем виховання здорового способу життя ХОНМІБО

На сторінках цього видання Ви знайдете кращий досвід впровадження
інформаційно-освітньої протиалкогольної програми «Сімейна розмова». Вказана
програма була розроблена науковцями Українського науково-методичного центру
практичної психології і соціальної роботи НАПН України разом з фахівцями
Всеукраїнської наркологічної асоціації у 2010 році і пройшла етап пілотування у
2011-2013 роках на базі навчальних закладів окремих областей. Натепер Програма
впроваджується на базі навчальних закладів 13 областей і міста Києва. Програма
побудована на основі проектно-технологічного підходу, що передбачає наявність
структурованих етапів: навчання тренерів, підготовку і надання методичного
інструментарію, моніторингу ходу виконання і оцінки ефективності впровадження,
супервізійної підтримки тренерів, підготовки звіту і рекомендацій.

О. В. Березюк, Т. В.
Воронцова, О. В. Єресько, В. С. Пономаренко, І. А. Скорбун
Організація профілактичної роботи у навчальних
закладах. Посібник для адміністраторів системи освіти. — Київ: «Здоров’я через освіту», 2014. — 128 c.
Посібник підготовано в рамках
проекту Євросоюзу «Зміцнення потенціалу Всеукраїнської спілки вчителів і
тренерів для поліпшення доступу до якісних послуг з профілактики ВІЛ/СНІДу серед
підлітків та підтримки інтеграції дітей, що живуть з ВІЛ». Цей проект
спрямовано на формування в Україні моделей навчальних закладів, що відповідають
сучасним вимогам і критеріям щодо забезпечення якісного навчання і формування
сприятливого шкільного середовища з питань посилення здоров’я і профілактики
соціально небезпечних захворювань, зокрема ВІЛ/СНІДу.
О. В. Березюк, К. Візін, Т. В. Воронцова, І. В. Гарбузюк, О.
Л. Демянчук, М. Ю. Журавський, В. С. Пономаренко Адвокація в профілактичній освіті: посібник для активістів неурядових організацій. — Київ : Здоров'я через освіту,
2014. — 64 c.
У цій публікації розкрито поняття адвокації, а також
знання і навички, необхідні активістам для забезпечення бажаних змін у сфері
превентивної освіти, насамперед у профілактиці ВІЛ/ СНІДу.
Посібник стане у пригоді активістам громадських організаій,
а також керівництву шкіл, адміністраторам, учителям та вихователям
для розбудови партнерства щодо впровадження ефективної
профілактичної освіти у своїх навчальних закладах.
Цей посібник, а також багато інших матеріалів для
організації профілактичної роботи можна знайти на Порталі превентивної
освіти www.autta.org.ua, розробленому за підтримки Європейського Союзу.
Матеріали, надруковані в методичному посібнику "Формула здорового способу життя: Розробки уроків, позакласних заходів та пішохідних екскурсійних маршрутів для проведення Дня Знань та Першого уроку в 2012/2013 навчальному році" (Укладачі: Ю.В.Міцай, С.М.Пляка, Н.І.Дяченко, – Кіровоград: ФО-П Алєксандрова М.В., 2012. – 167 с.)
Матеріали міжнардної науково-практичної конференцій "Здоровий спосіб життя - здорова людина - здорове суспільство"
Здоров'язбережувальні традиції навчальних закладів: цікаві ідеї, проекти та ініціативи.
Конкурсні матеріали учасників обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу "Школа сприяння здоров'ю" (сторінка на сайті НМЛ виховної роботи і формування культури здоров'я КЗ "КОІППО ім. В.Сухомлинського")
Ю.В. Міцай Інтеграція освітньо-виховної та здоров’язбережувальної діяльності в школах сприяння здоров’ю
Немає коментарів:
Дописати коментар